[MALAS]

Kenapa rasa malas sangat nih??!

Malas untuk study.
Malas bergerak.
Malas berfikir.
Malas segala-galanya.

Baru semalam dapat kata-kata semangat dari bekas green tea KoolBlog. Hari ni, kau layu semula?

Please. Don't be lazy.

Bukan kau nak jadi the Fantastic Four? 4.00 is ur number.

Tolonglah, Aida. Jangan jadi macam ni ye, sayang.

Ingatlah apa yang kau tangisi time cuti sem hari tu. Dan kau masih tangisi benda yang sama.

Be strong. Biarlah apa yang telah dia lemparkan pada kau. Pedulikan walaupun those words masih melekat di otak. Abaikan je. Memang sakit kalau ingat semula.

Jadikan itu sebagai pematang pemikiran. Jadikan ianya sebagai panduan untuk meniti hari esok, Benarlah, pengalaman mematangkan usia.

Satu lagi. Ini juga dapat membuatkan hati aku semakin tidak mudah kalah. Kalah pada sang lelaki. Masanya belum tiba lagi. Walaupun aku dah ada kata, "Laki ni macam ok je jadikan suami," Tapi, bila difikirkan semula, aku menarik semula kata-kata itu.

Ini kerana... Aku belum sesuai untuk menjadi isteri orang. He's too high classy for me. I'm nothing. Hafazan Quran entah ke mana. Masih rilek bila nampak orang dating di kafe. Halwa telinga pun lagu-lagu yang tidak bermanfaat. Diri sendiri pun tak betul lagi. Apatah lagi nak bawak satu family. Satu organisasi pun, aku menangis nak bawak.

Full stop.

Start your new chapter, Aida.


Daripada orang yang nak belajar erti serik,
Aida Adriana.

Comments

Popular posts from this blog

Rukun Ukhwah

[Medical Lab Technology] and [Biomedical Science]

Interview Dentistry UiTM 2016