KGSP 2016


Rasa macam nak menangis bila notis KGSP 2016 keluar di FB Official Korean Embassy.

"Aku sudah selesa di sini, engkau baru nak keluar?"

Dalam hati, terdetik perasaan ingin apply biasiswa ni. Pabila aku melawat website KGSP, lantas aku berdoa semoga apa yang aku pilih adalah benar.

Aku baca faedah biasiswa, syarat dan sebagainya itu. Tiba-tiba...


"Fly semasa hujung bulan Februari? Aku belum habis asasi lagi..."

"Recommendation letter? Ada.. Tapi di kertas lain.."

Dari situ aku terdetik..

Mungkin aku di sini menjadi orang yang lebih baik.
Mungkin aku di sini, mendapat tarbiyah yang lebih baik.
Hidup dengan lebih selamat.
Makanan halalan toyyiban.
Dapat bergaul dengan rakan yang mengingati Allah selalu.
Berjumpa dengan orang yang 'osem'.
Lebih dekat dengan keluarga.
Mudah untuk dihubungi..

Ada hikmahnya..

Sayonara, KGSP 2016.

In shaa Allah, ada rezeki, aku mencuba nasib dalam KGSP 2017 application.

Tapi, celaru juga ye. Buat masa sekarang, aku belum tentukan mana halatujuku selepas asasi. Mata jadi rambang sekejap.

Banyak sangat kos yang menarik.. Perubatan, Sains Kesihatan, Kejuruteraan Komputer, Komunikasi...


Semoga Allah menentukan aku di tempat yang terbaik untuk membolehkan aku menjana tenaga untuk ummah.

Aamiin..


PS.. Mak suruh jadi news anchor kalau tak ambil bidang sains. Haha.. Boleh jugak..

Comments

  1. buat solat istihkarah la mintak petunjuk masa nak ambik kos nanti. Kat mana2 pun rezeki Allah yg bagi. Takpe la kalau dah terpaksa lepaskan pergi ke korea tu. Mungkin kt tempat skrg lebih baik. Masa depan kita bukan kita tau pun, cuma boleh usaha dan doa yg terbaik je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for the tips, Bro Ley 👍🏻👍🏻👍🏻

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Rukun Ukhwah

[Medical Lab Technology] and [Biomedical Science]

Interview Dentistry UiTM 2016