RIndu



Rindu pada crush? Ingin katakan sesuatu padanya?

Teringin sangat nak buat macam tu. Sampai suatu hari, dah karang dah nak kata apa. Itu, ini. Bila ada lelaki yang sakitkan hati someone yang terdekat, mesti nak nasihatkan crush supaya tidak ikut jejak lelaki tu.

Tapi, Allah menjaga aku daripada buat benda pelik-pelik. Bila aku terdetik untuk berbuat sedemikian, aku mula terfikir.

"Aku kan ada Allah? Buat apalah payah-payah nak karang bagai and send kat dia. Entah-entah dia tak baca pun. Just seen je."

Aku luahkan segalanya pada Allah. Dia Maha Pendengar. Dia dengar segala-galanya. Baik dituturkan di mulut mahupun jauh di sudut hati.

Sebenarnya, aku tak pernah hubungi dia melainkan kerana urusan. Aku memang mesra dengan semua orang. Tetapi alhamdulillah, aku masih tahu batas pergaulan Dan memanglah aku tidak akan sekali confess pada dia. Walaupun Saidatina Khadijah melamar Rasulullah dulu kan? Huhu. Melainkan kalau aku memang tekad, haha. (Hang yang mintak perempuan minang laki dulu kan??!) 

Namun, aku masih belum terdesak. Aku hanya mendoakan supaya aku bersama dengan keluarga yang sakinah. Tenang di dunia dan di akhirat.

Aku tidak mahu terlalu berharap. Bimbang kalau aku patah hati atau 'sasau' namanya. Entah-entah, berjodoh dengan orang yang baru terjumpa dalam masa 5 minit. Haha. Tak ke haru namanya?

So, as the conclusion, let Him know. Orait?

Sorry la because my post is jiwang malam ni. Ini semua sebab nak masuk ke kampus baru.

Welcome to UiTM Selangor Kampus Dengkil!

Note:
Tulisan pink - ditujukan khas buat dia walaupun dia tak tahu kewujudan blog ni. Haha.

Comments

Popular posts from this blog

UiTM Dengkil

Interview Dentistry UiTM 2016

ED00 or DS240