In Shaa Allah

Seorang wanita ni amat mencintai seorang lelaki yang soleh. Dia wanita yang baik dan suka menolong orang. Setiap hari dia berdoa "ya Allah jika dia milikku takdirkanlah. Jika tak baik aku redha. Mudahkanlah segalanya ya Allah" Dia diam-diam mencintai seorang lelaki tadi yang juga sangat baik sifatnya semenjak remaja. 

Satu hari semasa solat di masjid semasa umur 26 tahun. Rasa dah terlambat dapat jodoh. Lelaki tadi yang sebaya dengannya ternampak wanita tadi. Dia kejar sampai rumah. Dia jumpa mak ayah perempuan tadi. Rupanya lelaki tadi juga terfikir tentang jodoh. Dia tak kenal gadis tadi. Tapi Allah beri rasa berdebar melihatnya. Suka melihatnya. Dia bertanya jika wanita tadi sudah berpunya atau belum. Dia terangkan hajatnya pada ayah gadis tadi. 

Berbual-bual rupanya kenal gadis tadi. Gadis tadi tak cerita dengan sesiapapun. Sehinggalah selepas nikah, wanita tadi kata pada lelaki tadi bahawa dia suka lelaki tadi semenjak belajar. Dia jaga diri dan jaga perintah Allah sehingga hari ni.

Siapa tahu urusan takdir Allah. Dia takdirkan semuanya. Bila dia kehendak sesuatu. Segala yang berlaku kerana Allah sayang. Dia nak kita balik padanya. Dunia sementara, akhirat selama-lamanya. Doalah pada Allah yang maha kaya. Bersyukur dengan segala nikmat dan kurnia Allah. Hargailah orang yang kita sayang

From Ustaz Ebit Lew
#www.keluargasunnah.com 4.0/ UPM /19 september 2015
‪#‎Jemputan‬ Teambuilding /seminar/ kursus bersama ebit lew dan team transform training 2015. Kembara iman dan sahsiah

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Rukun Ukhwah

[Medical Lab Technology] and [Biomedical Science]

Interview Dentistry UiTM 2016