Ain dan Izzatul

Teringat kat kawan dua orang ni. Duk buat apa la sekarang ni? Study subjek sem 2 ke? Hebat2!


Dua-dua ni, aku kenal kat FB je via group asasi. Dan.. Kami bertiga ke kelas sama2 sejak hari first lecture. Padahal, tiga-tiga tak pernah face2face. Hehe.. Mcm blind date pulak..


Yang bestnya, dua-dua orang Ganu. Sampaikan aku pun cakap bahasa Ganu dah dengan diorang. Sebab tu lah, aku susah sikit nak dicam orang dari negeri mana. Bila di rumah, cakap Banjar + Utara + English (pengaruh movie + monolog sorang2). Di kolej, bahasa Ipoh. Time lecture, Ganu yang keluar. Bila meeting persatuan, kecek Kelate deh... Macam-macam bahasa daa..


Berbalik pada cerita kawanku ini.


Nur Ain Nadhirah. Orang Paka (sebut pa + ke). Bagi aku, dia ni Mom of Song Triplets. Hehe. Hari tu, button yang ada gambar kembar tiga tu, tertanggal dari pencil casenya. Masa tu, memang dia risau tahap hilang anak. Nasib baik terjumpa balik kat lecture hall. Alhamdulillah.. The genius one. Memang ajaibla sebab dia sempat layan episod Return of Superman dll, tapi score dalam test. Hehe.


Nur Izzatul Hazwani. Orang Kuala Terengganu (tapi aku suka sebut Kuale sebab duk teringat Kuala Kangsar). Selalu tolong aku untuk calculation Math. Kuat study.. Aku n Ain suka tengok dia jadi 'Duta' air mineral yang kafe PSB jual. Botol air tu, tema warna sama dengan baju kurung Izzatul. So, dia terus act as the official ambassador air mineral tu.. Hahaha.


Alhamdulillah bila pindah Dengkil, kami masih satu blok kolej kediaman. Yeah! Boleh pergi lecture sama-sama lagi.


Thanks korang. Sebab tunggu aku yang kadang-kadang lambat sampai kat meja picnic depan R1. Copkan seat kat lecture hall. Kejutkan aku kalau aku terlelap time belajar. Fikir sama-sama nak beli makanan apa kat kafe. Rempuh nak naik bas Rapid n UiTM sama-sama. Ain la selalu champion naik dulu bas tu. Pastu, lelah sama-sama time naik tangga tinggi macam Batu Caves tu. Huhu..


Semoga kita sama-sama masuk sem yang akan datang ni. In shaa Allah.


Doakan. Natijah bakal keluar dalam minggu ini. :)




PS: Gambar hanya ada dalam memory phone dan laptop sahaja. Sekian.

Comments

Popular posts from this blog

Rukun Ukhwah

[Medical Lab Technology] and [Biomedical Science]

Interview Dentistry UiTM 2016